زمان جاری : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 2:34 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



moein-dorribakhsh آفلاین



ارسال‌ها : 185
عضویت: 3 /3 /1391
محل زندگی: بابل
شناسه یاهو: Moein.Dorri
تشکرها : 323
تشکر شده : 292
پاسخ : 6 RE مصاحبه با بهزاد مینایی؛ رتبه 9 کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 رشته مدیریت صنعتی
مصاحبه سایت مدیر با بهزاد مینایی، رتبه 9 کنکور کارشناسی ارشد سال 1391 رشته مدیریت صنعتی.

در این بخش گفتگوی سایت مدیر با آقای بهزاد مینایی، رتبه 9 رشته مدیریت صنعتی و 22 مدیریت فناوری اطلاعات (IT) را می خوانید.

ضمن تبریک به شما در ابتدا لطفا درصدهای خود در دروس مختلف کنکور و رتبه خود را بیان کنید؟

سلام، ممنون
زبان 13.3
تئوری 32
ریاضی و آمار 32.48
اقتصاد 78.33
پژوهش 87.3
تولید 48.33
رتبه 9 در مدیریت صنعتی و رتبه 22 IT

رشته و دانشگاه محل تحصیل شما در مقطع لیسانس چه بوده است و با چه معدلی فارغ التحصیل شده اید؟
مدیریت صنعتی، دانشگاه اصفهان، هنوز که فارغ التحصیل نشدم، درگیر پروژه پایانیم هستم ولی معدل نهاییم حدود 17 خواهد بود.

آیا در کلاسهای کنکور و آزمونهای آزمایشی موسسات آمادگی کنکور شرکت داشتید؟ این آزمونها و کلاسها را تا چه در موفقیت خود موثر می دانید؟
در هیچ کلاسی شرکت نکردم و فقط در آزمونهای آزمایشی ماهان شرکت کردم و چون با برنامه آزمونها پیش میرفتم و با بازخوری که میگرفتم دائماً سعی می کردم وضعیتم رو در درسها بهتر کنم فکر می کنم موثر بودن...

از چه زمانی شروع به مطالعه دروس نمودید و به طور متوسط روزانه چه مقدار مطالعه داشتید؟
از 15 مرداد تقریبا شروع کردم، اوایل فقط درسهایی رو که علاقه داشتم میخوندم و اصلاً ساعت مطالعه برام ملاک نبود، از اواسط شهریور سعی می کردم حتماً روزی 5 6 ساعت رو بخونم و برنامه هام رو به طور کامل مینوشتم، بعد از تابستان و شروع آزمونها هم با توجه به اینکه دانشگاه هم میرفتم سعی میکردم به طور متوسط روزی 8 ساعت رو بخونم.

کدام دانشگاه و گرایش را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کرده اید؟
انتخاب اولم رو دانشگاه تهران زدم، گرایش اونقدر ها برام مهم نیست چون هم به تولید و هم به تحقیق در عملیات بی نهایت علاقه دارم.

کتابها و منابع پیشنهادی شما در هر یک از دروس رشته مدیریت کدامها هستند و در هر درس چه توصیه های خاصی به داوطلبان دارید؟

چه سوال سختی... برای منابع یک فایل تهیه کردم که از میان منابعی که سایت های مختلف معرفی کردند مهمترین اونهارو هایلایت کردم و توضیحات لازم رو هم براشون نوشتم که دوستان عزیز میتونند از اینجا فایل رو دانلود کنند.

توصیه خاصی در مورد دروس ندارم، فقط اینکه به همه دوستان توصیه میکنم یه نگاه به درصدهای من بندازند و از اشتباه من عبرت بگیرند. نمیخوام از خودم تعریف کنم ولی من از دوران راهنمایی کلاس زبان می رفتم و زبانم هم خیلی خوب بود، حتی در دوران دانشگاه زبان تخصصی رو از یکی از اساتید خیلی خوب دانشگاه اصفهان ( آقای دکتر محسن علامه، که دانشگاه اصفهانی ها از سطح امتحانای ایشون کاملا خبر دارند)، روی برگه نمره کامل گرفتم. خیال میکردم زبانم در سطح قابل قبولیه و فقط کلمه خوندم... یه مقدار هم مغرور شدم و نزدیکای کنکور کمتر برای زبان وقت گذشتم، و نتیجش اینی شد که خودتون میبینید.

کتاب زبان عمومی مریم رمضانی انتشارات مهر سبحان ( جزوه ماهان ) چاپ جدیدش رو پیشنهاد میکنم حتما بخونید، با خوندن این کتاب شرایط خیلی خوبی تو زبان عمومی پیدا می کنید و دیگه نیازی نیست یه لیست بلند و بالا از یه سری کتاب قطور با هزارجور ادبیات نوشتاری مختلف رو بخونید. این کتاب تا حدود زیادی کلمات 504 و تافل رو هم پوشش میده به اضافه کلمات زبان عمومی که در تمامی آزمونهای ارشد اومده... کلاً کتاب خوبیه، بعد از این کتاب واسه اینکه خیالتون راحت بشه که 504 و تافل رو هم بلدید یه نگاهی به اونا هم بندازید.

من خیلی دیر، تقریبا نزدیک کنکور فهمیدم این کتاب چقدر خوبه!
اگه هرروز روزی 2 یا 3 ساعت برای زبان وقت بذارید با اطمینان میگم نتیجه خواهید گرفت.

برای تئوری مدیریت هم حتما کتاب مدیریت عمومی الوانی و مبانی سازمان رضاییان رو بخونید و با توجه به سرفصل ها از کتاب 2000 تست نوشته جوادین و دیگران تست بزنید، تست های کنکور رو هم میتونید از کتاب تست های تئوری کنکور سراسری سید جوادین انتشارات نگاه دانش و یا بانک تست تئوری ماهان استفاده کنید. توصیه میکنم تست های کنکور رو با توجه به بودجه بندی آزمونهایی که میدید بزنید و تست های 5 6 سال آخر رو هم نزنید تا نزدیک کنکور آزمونهایی که از خودتون میگیرید روایی کافی رو داشته باشه.
برای دروس دیگه مثل رفتار سازمانی،منابع انسانی و تجزیه و تحلیل سیستمها نظر شخصی من اینه که جزوه کفایت میکنه. البته خلاصه کتبی که در سایت Modir.ir هست هم خوبند.

کلاً تئوری و زبان رو خیلی جدی بگیرید.

به طور کلی چه توصیه هایی در خصوص نحوه مطالعه داوطلبان و آمادگی برای کنکور کارشناسی ارشد دارید؟

فقط اینکه توی درس خوندن مهم ترین عامل علاقست، به هدفتون فکر کنید و با علاقه درس بخونید، لازم نیست از تابستون نگران ساعت مطالعه باشید، عمیق و با علاقه درس بخونید و مطمئن باشید موفق خواهید بود. بهترین برنامه هم همونیه که خودتون باش راحتید، درسته یکم این جمله کلیشه ای شده ولی واقعاً بهترین برنامه هم همونیه که خودتون باش راحتید، سعی کنید از درس خوندن و از امسالتون لذت ببرید.
موفق باشید.



منبع: Modir.ir

امضای کاربر : راه رهايی از تعلل، اقدام كردن است.
چهارشنبه 18 مرداد 1391 - 06:00
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 3 کاربر از moein-dorribakhsh به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: abbas / f_hamedi / saeed /
پرش به انجمن :