زمان جاری : یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 - 3:32 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



aghapourfatemeh آفلاین



ارسال‌ها : 60
عضویت: 6 /3 /1391
محل زندگی: قائمشهر
تشکرها : 86
تشکر شده : 138
پاسخ : 13 RE وفاداری پیروان
پدرم در ادامه پرسید:
- میدانی دلیل اصلی وفاداری پیروان به رهبران چیست؟وبه کدام دلیل پیروان از رهبران خویش میگریزند؟
بی درنگ در پاسخ گفتم:
-وفاداری پیروان ریشه در خواسته های شخصی ایشان دارد .وقتی گمان کنند رهبر انان دیگر به خواست ایشان گام برنمیدارد ،وفاداری آنان فرو میریزد.
-پس نخست باید یقین کنی هر کس به تو خدمت میکند روان شاداب و جسم سالم دارد .آیا برای آن آماده هستی؟
-آری پدر .گفتار وکردار من روان آنان را استوار خواهد ساخت وبرای سلامتی جسم آنان گروهی جراح وپزشک کاردان همراه سپاه میبرم.
-سرباز بیمار یا زخمی را پزشکان علاج میکنند ولی تو پیشاپیش باید از بیمار شدن آنان جلوگیری کنی.اگر میخواهی زمان دراز در یک مکان اردو بزنی جای سالمی برگزین.از یاد مبر ،باید نگهبان سلامتی خویش نیز باشی.
-چنین باشد.ونخستین آیین من این خواه بود که از پر خوری بپرهیزم .دوم اینکه با کار وورزش اندامم را نیرومنو ورزیده نگاه دارم.
-آری پسرم ،راه درست همین است .یقین کن افرادت نیز ازهمین شیوه پیروی میکنند .ارتشی پیروز میشود که تمام وقت در حال رسیدگی به خویش یا کوبیدن دشمن باشد.پس سپاه هرگز نباید هرز بماند.
-هرزگی دور باد .من برای سپاهم را در وضع خوب نگاه دارم میدانم چه باید کرد.در تمام رشته ها مسابقاتی ترتیب خواهم داد وبه برندگان پاداش کلان خواهم داد .این بر اعتماد آنان می افزاید ومن به زودی سپاهی خواهم داشت که آماده ی اجرای هر فرمانیست .وآن گاه که نیاز باشد آتشی بر خرمن انگیزه ی آنان بگیرانم ،چیزی بهتر از امید به پیروزی وپاداش های برآمده از آن نخواهم داشت.
-چنین باشد ولی هرگز مبادا چراغ امیدی بر فروزی که نتوانی روشن نگاهش داری.هر آیینه رهبری که بیش از حد به افرادش امید دهد ،حتی آنگاه که به راستی به پیروزی نزدیک است در انگیزه دادن به آنها ناتوان میشود.رهبر وقتی نمیداند پایان کار چیست ،نباید امید دستاوردهای بزرگ بدهد .گرچه شاید افسران نقشی دلپذیر از آینده فرض کنند ولی رهبر نباید اعتبارش را در این موارد هزینه کند بلکه باید آن را برای هنگامی که خطری سترگ فرا میرسد نگاه دارد.
- به خدا پدر ،رای شما بسی نزدیک به رای من است !امیدوارم آموزشهایی که دیده ام برای استقرار روحیه ی فرمان برداری در سپاه به کار آید .در روزگار کودکی من،شما خود به من آموختید چگونه فرمان بردار شما باشم.سپس استادانی بر من گماردید که آنان نیز مرا به فرمان برداری خواندند .در نوجوانی نیز فرمانده ما بیش از هر چیز بر انضباط من و همکنانم تاکید داشت.

پنجشنبه 29 تیر 1391 - 21:20
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 4 کاربر از aghapourfatemeh به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: f_hamedi / moein-dorribakhsh / abbas / fahim /
پرش به انجمن :